Informace k provozu školy a testování žáků od 12. 4. 2021
Vážení rodiče,
jsme velice rádi, že od pondělí 12. 4. 2021 dochází alespoň k částečnému návratu žáků 1. stupně do školy. Dovolujeme si Vám proto zaslat základní informace k organizaci výuky a testování ve škole. Výuka na 1. stupni ZŠ bude organizovaná jako rotační, tedy polovina tříd se bude vzdělávat prezenčně a polovina bude stále doma a bude probíhat jako dosud distanční výuka dle platného rozvrhu. Od 12. 4. 2021 se budou ve škole prezenčně vzdělávat žáci 1.A, 1.B, 3.B, 4.A a 5.B třídy. Od 19. 4. 2021 se budou prezenčně vzdělávat žáci 2.A, 2.B, 3.A, 4.B a 5.A třídy. Pro žáky ostatních tříd je povinné vzdělávání distančním způsobem. Podmínkou osobní přítomnosti dětí ve škole na prezenční výuce bude jejich testování dvakrát týdně neinvazivními antigenními testy. Testy nám do školy bude dodávat MŠMT. Žáci druhého stupně zůstávají v režimu distanční výuky jako dosud.
Po celou dobu pobytu ve škole i školní družině mají žáci povinnost nosit alespoň chirurgickou roušku. Pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci jsou povinni nosit respirátor. Prosíme, dejte dětem minimálně 2 roušky, zabalené v mikrotenovém sáčku, aby nedošlo k jejich ušpinění.
Stále je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání. Pokud to počasí dovolí, místo tělesné výchovy půjdou žáci ven na čerstvý vzduch.
V prostorách školy bude probíhat pravidelné větrání vnitřních prostor – v délce alespoň 5 minut během přestávek a zároveň jednou uprostřed každé vyučovací hodiny. Vybavte děti prosím mikinou či svetříkem, aby jim nebylo při větrání chladno.
Testování žáků
Testování žáků ve škole bude probíhat vždy v pondělí a ve čtvrtek první vyučovací hodinu. Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Takový žák dostane pouze zadané úkoly k vypracování od třídního učitele, které bude plnit v domácím prostředí. Online výuka pro takového žáka v době, kdy se zbytek třídy vzdělává prezenčně ve škole, nebude možná.
K testování se může dostavit žák pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění. Žákům s příznaky nemoci nebude umožněn vstup do školy.
V případě testování žáků 1.- 3. ročníku 1. stupně ZŠ je umožněna asistence při provádění testu třetí osobou (zákonný zástupce či jiná osoba, která musí mít souhlas nebo být pověřena zákonným zástupcem a zároveň s touto asistencí souhlasit).
Testování se neprovádí u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hod., a pokud tito žáci nemají příznaky onemocnění COVID-19. Testování se neprovádí také u žáků, kteří absolvovali z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí rodiče žáka prokazatelně doložit bud´ třídnímu učiteli nebo vedení školy. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování stejně jako ostatní žáci školy.
Pokud se některý žák nebude moci zúčastnit testování v určený den, bude otestován v první den jeho přítomnosti ve škole.
Informační letáček k testování najdete pod dopisem. Můžete shlédnout také instruktážní video o způsobu testování. Video návod k testování žáků
Školní družina
Školní družina bude v provozu pouze pro žáky, kteří se budou vzdělávat prezenčně ve škole. Provoz školní družiny bude zachován ve standardním režimu od 6,30 hod do 16,30 hod s výjimkou každého pondělí a čtvrtka, kdy bude probíhat testování žáků a nebude v provozu ranní družina. Žáci budou ve školní družině rozděleni podle tříd tak, aby byla zachována homogenita skupin.
Školní klub nebude v provozu.
Školní jídelna
Ve školní jídelně se mohou stravovat pouze žáci, kteří se vzdělávají prezenčně ve škole a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti. Ostatní žáci, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat do jídlonosičů. Vyzvedávání obědů do přinesených jídlonosičů bude možné od pondělí do pátku v době od 11:00 do 13:30 hod. K odběru obědů prosím využijte zadní vchod od parkoviště, stačí zazvonit na školní kuchyni. Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
Odhlašování/přihlašování obědů je možné nejpozději do 14,00 hod předchozího dne prostřednictvím internetu (www.strava.cz), popřípadě do 7,30 hod téhož dne telefonicky nebo na email vedoucí školní jídelny. Školní jídelna bude i nadále nabízet pouze 1 druh obědů pro všechny strávníky. Svačinky připravovány nebudou.
V případě dotazů ke školnímu stravování kontaktujte prosím vedoucí školní jídelny p. Janu Šebelovou, tel. 604 529 148, e-mail: jana.sebelova@zsjedovnice.cz.
Při vyzvedávání obědů je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole.
Děkuji Vám za dosavadní pomoc a podporu. Věřím, že společnými silami tuto náročnou situaci zvládneme a postupně pomůžeme k návratu všech žáků do školy.
Přeji všem hlavně pevné zdraví.
S pozdravem
Ing. Lenka Danielová, Ph.D.
ředitelka školy