Návrat žáků 2. stupně od 10. 5. 2021
Vážení rodiče,
jsme velice rádi, že na základě novelizace mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví je od 10. 5. 2021 umožněna rotační výuka žáků 2. stupně základní školy. Polovina tříd se bude vzdělávat prezenčně a polovina bude stále doma a bude probíhat jako dosud distanční výuka dle platného rozvrhu.
Od 10. 5. 2021 se prezenčním způsobem ve škole budou vzdělávat žáci 6.B, 7.B, 8.B a 9.B třídy.
Od 17. 5. 2021 budou chodit do školy žáci 6.A, 7.A, 8.A a 9.A třídy.
Prezenční výuka bude probíhat v neměnných třídách.
Podmínkou osobní přítomnosti dětí ve škole na prezenční výuce bude jejich testování dvakrát týdně.. Testování bude probíhat neinvazivními antigenními testy distribuovanými MŠMT tzv. samoodběrem, u kterého není nutná asistence zdravotnického personálu. Informační letáček o testech a způsobu testování je přílohou tohoto e-mailu. Instruktážní video je dostupné pod tímto odkazem: https://youtu.be/BmDnd140UH4
Testování žáků ve škole bude probíhat vždy v pondělí a ve čtvrtek první vyučovací hodinu. Pokud se žák neúčastní prezenčního vzdělávání z důvodu neúčasti na testování, škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Takový žák dostane pouze zadané úkoly k vypracování, které bude plnit v domácím prostředí. Online výuka pro takového žáka v době, kdy se zbytek třídy vzdělává prezenčně ve škole, nebude možná.
Testování se neprovádí u žáků, kteří doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě, které nejsou starší 48 hod., a pokud tito žáci nemají příznaky onemocnění COVID-19. Testování se neprovádí také u žáků, kteří absolvovali z důvodu onemocnění COVID-19 izolaci minimálně v rozsahu podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví upravujícího nařizování izolace a karantény a zároveň neuplynulo více než 90 dnů od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí rodiče žáka prokazatelně doložit bud´ třídnímu učiteli nebo vedení školy. Pokud ji škole nedoloží, tak se účastní testování stejně jako ostatní žáci školy.
K testování se může dostavit žák pouze tehdy, pokud nemá příznaky infekčního virového onemocnění. Žákům s příznaky nemoci nebude umožněn vstup do školy.
Pokud se některý žák nebude moci zúčastnit testování v určený den, bude otestován v první den jeho přítomnosti ve škole.
Ve dnech testování bude probíhat koordinovaný vstup žáků jednotlivých tříd do školy dle harmonogramu. Žáci budou do školy vcházet pouze za doprovodu učitele.
7:30 hod 6.B – vstup bočním vchodem přes TV do kmenové třídy
7:35 hod 7.B – vstup hlavním vchodem
7:35 hod 9.B – vstup bočním vchodem přes TV do kmenové třídy
7:40 hod 8.B – vstup hlavním vchodem
Po celou dobu pobytu ve škole mají žáci povinnost nosit minimálně chirurgickou roušku. Pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci jsou povinni nosit respirátor. Prosíme, dejte dětem minimálně 2 roušky, zabalené v mikrotenovém sáčku, aby nedošlo k jejich ušpinění.
V prostorách školy bude probíhat také pravidelné větrání vnitřních prostor – v délce alespoň 5 minut během přestávek a zároveň jednou uprostřed každé vyučovací hodiny. Samozřejmostí je dodržování všech dalších hygienických opatření.
Ve školní jídelně se mohou stravovat pouze žáci, kteří se vzdělávají prezenčně ve škole a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti. Ostatní žáci, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat do jídlonosičů. Vyzvedávání obědů do přinesených jídlonosičů bude možné od pondělí do pátku v době od 11:00 do 13:30 hod. K odběru obědů prosím využijte zadní vchod od parkoviště, stačí zazvonit na školní kuchyni. Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
Odhlašování/přihlašování obědů je možné nejpozději do 14,00 hod předchozího dne prostřednictvím internetu (www.strava.cz), popřípadě do 7,30 hod téhož dne telefonicky nebo na email vedoucí školní jídelny. Školní jídelna bude i nadále nabízet pouze 1 druh obědů pro všechny strávníky. Svačinky připravovány nebudou.
V případě dotazů ke školnímu stravování kontaktujte prosím vedoucí školní jídelny p. Janu Šebelovou, tel. 604 529 148, e-mail: jana.sebelova@zsjedovnice.cz.
Při vyzvedávání obědů je jídlo možné vydat jen osobě, které nebyla nařízena karanténa ani zakázána přítomnost ve škole.
Věřím, že společnými silami tuto náročnou situaci zvládneme a postupně přivítáme všechny žáky opět zpátky ve škole.
Přeji všem hlavně pevné zdraví.
S pozdravem
Lenka Danielová
ředitelka školy